Translate

vendredi 21 mars 2008

Spring along the Lez




Spring along the Lez. We don't live near the sea (ten minutes from the Mediterranean) but the banks of the river Lez are used as a beach by young and not so young people all year round.

Montpellier n'est pas située le long de la mer mais à 10 minutes de celle-ci. Les rives du Lez servent de plage toute l'année à des tas de jeunes et de moins jeunes.

14 commentaires:

  1. What a pretty river bank; and how beautiful it looks, now that Spring has arrived. A lovely spot for a picnic in the sun.
    I wonder why there is not much water in the Lez at the end of Winter. Somebody must be copying the bad habits of Australia and using this water, upstream?
    Nevertheless, this locality is magnificent. I am thinking that it must be close to your road, the - Avenue Marie de Montpellier? Je me demande.

    RépondreSupprimer
  2. Very beautifully yellow flowers in the banks of river!

    Happy Easter

    RépondreSupprimer
  3. The yellow flowers make one hopeful that spring really is going to arrive in the colder climes!

    RépondreSupprimer
  4. J'étais inquiet je ne voyais plus de post , je cragnais que le pompier ne soit pas arrivé à temps !! et si !!
    Ouf !!

    Belles fleurs

    joyeux chocolat !!

    RépondreSupprimer
  5. These daffodils remind me of Wordsworth's poem.

    RépondreSupprimer
  6. le printemps est de retour (remarque moi aussi, mais on en parle moins a la TSF ;o)). Ce chemin de fleurs est tres beau et s'il suffit de le suivre pour trouver la mer (bien qu'elle doit etre froide en ce moment).
    Bon Weekend de paques

    RépondreSupprimer
  7. Ce sont des três jolies fleures, Marie.
    Bonne et joyeses pâques.

    (Hope there weren´t many mistakes there... if there were, sorry. As for your answer, the photo came out almost like that and then just gave it a little touch with DCEnhancer).

    RépondreSupprimer
  8. What pretty little flowers. So bright and cheerful.

    Yay! Spring is here!!

    RépondreSupprimer
  9. Are they Dafodills? I love them. What a pretty picture that makes.

    Have a blessed Easter Marie!!
    LOL:)

    RépondreSupprimer
  10. Ce matin il ny'a que des fleurs sur les blogs, je suis passée du violet au bleu et maintenant au jaune. On voit bien que c'est le printemps, même si le temps n'y est pas. J'adore les jonquilles. J'aimerais bien en avoir autant dans mon jardin. Joyeuses Pâques marie, et double merci, pour le compliment sur ma pomme et pour m'avoir mise dans tes liens.

    RépondreSupprimer
  11. Hi from Wales - we like daffodils too

    RépondreSupprimer
  12. Marie, I can hardly wait to see some daffodils here....this is stunning.

    RépondreSupprimer
  13. Il n'y a pas d'eau parce que la mer est basse? Il fait chaud l'été à Montpellier, ce doit être un endroit agréable pour se mettre les pieds dans l'eau...

    RépondreSupprimer
  14. Just beautiful Marie. I do hope you are feeling better BTW. Thank you for the emailed link too.

    RépondreSupprimer

Bleu