Translate

jeudi 19 novembre 2009

Sky Watch Friday - a little plane



A photo taken from my bedroom (once again). Can you see the little plane? Well, I think it was not that small but compared to the big clouds, which don't seem that big in the immensity of the sky, it looks lilliputian.

Encore une photo prise de ma chambre. Vous voyez le petit avion. Il a l'air minuscule par rapport aux nuages qui eux non plus ne tiennent pourtant guère de place dans le ciel immense.

Sky Watch Friday blogs

29 commentaires:

  1. What a great picture! I like how the plane gives it perspective!

    RépondreSupprimer
  2. I can see the plane even if it is small. The overall picture is very nice for today's Sky Watch.

    RépondreSupprimer
  3. My eyes are drawn to the magnificence of the clouds. There could be a UFO and it would not matter because the clouds are so beautiful!

    RépondreSupprimer
  4. Awesome colors and sky. Happy skywatching.

    RépondreSupprimer
  5. Madame la reine des quiches - a lovely sky with fabulous colors! Did you finish your painting project?

    RépondreSupprimer
  6. Tu as la scène idéale pour repeindre ton plafond...j'espère qu'il n'est pas trop tard.

    RépondreSupprimer
  7. Oh Marie.... how beautiful... yes, I see the little plane. Funny, my SWF today has a plane in it...the one I was flying home in.

    Love ya
    Wanda

    RépondreSupprimer
  8. superbe couleur ton ciel....le petit avion qui pars vers NYC ;o)))

    RépondreSupprimer
  9. L'avion est la cerise sur le gateau des nuages.

    RépondreSupprimer
  10. Que ce ciel est beau Marie ! Si on regarde bien les nuages on dirait un oiseau ou peut être un avion, plus gros que le tout petit.
    Bon wouik !

    RépondreSupprimer
  11. "Lilliputian"? God, I love that word! And again, I envy your view from your bedroom/deck - wherever! What a great shot, Marie!

    RépondreSupprimer
  12. I do love this photo! It's gorgeous!

    RépondreSupprimer
  13. Bonjour Marie!

    C'est une belle photo!

    Merci beaucoup aussi pour votre commentaire dans ma SWF photo :)

    (forgive my french if it is not perfect...your site gave me a great opportunity to practice :)

    RépondreSupprimer
  14. Very unique formations of the clouds. Feel like ET is landing soon. :P
    Very beautiful photos. I like the warm colours and composition of the photo.

    Have a wonderful weekend.

    Alexander
    Alex's World! - http://www.kakinan.com/alex

    RépondreSupprimer
  15. What a great shot! Those red clouds are so unique and are so beautiful against the orange sky! Gorgeous colors!

    RépondreSupprimer
  16. “Artists can color the sky red because they know it's blue. Those of us who aren't artists must color things the way they really are or people might think we're stupid.” (Jules Feiffer). God is the perfect Artist!!!! - and you're a good photographer to catch all that beauty!

    RépondreSupprimer
  17. Salut Marie,

    ces nuages sont grandioses!
    on voit que l'hiver approche...nous faisons nos réserves d'oranges...

    Bises

    RépondreSupprimer
  18. ça y est je l'ai vu enfin mais il est vrai que j'étais subjuguée par les nuages et la couleur du ciel !

    RépondreSupprimer
  19. Like a paint!!!! Marvelous colors, great shot. Thanks for sharing

    RépondreSupprimer
  20. J'adore aussi prendre des photos du ciel au mois de novembre..C'est à ce moment de l'année où il est le + beau...Je viens d'ailleurs tout à l'heure d'en prendre..Le ciel était tout rouge..Dommage que je ne suis pas montée sur la colline en face de la maison...

    J'ai fini par voir l'avion...

    Tu dis que tu ponces...Tu as du avaler des tonnes de poussière, à moins que tu n'ait une ponceuse électrique..Tu en as bien du courage...Je déteste peindre...Mais, si j'étais seule, peut-être que je le ferai, quoique, en ce moment, l'homme n'est jamais à la maison...Et, dès que le printemps arrive, il préfère aller le soir dans son jardin..

    Bon ponçage....

    RépondreSupprimer
  21. Oui, probablement il est donc

    RépondreSupprimer
  22. Je signe mes derniers visionnages!
    Bisous Marie
    Deborah

    RépondreSupprimer

Bleu